Trang Chủ DƯỠNG LINH Let Me Stay

Let Me Stay

886
0
SHARE
One thing I ask from the Lord . . . that I may dwell in the house of the Lord all the days of my life.

Psalm 27:4

As they made their way toward their car, Zander escaped his mother’s arms and made a mad dash back toward the church doors. He didn’t want to leave! His mom ran after him and tried to lovingly wrangle her son so they could depart. When his mother finally scooped four-year-old Zander back into her embrace, he sobbed and reached longingly over her shoulder toward the church as they walked away.

Zander may merely have enjoyed playing with friends at church, but his enthusiasm is a picture of David’s desire to worship God. Though he might have asked God to thwart his enemies for his own comfort and security, David wanted peace to prevail so that he could instead “gaze on the beauty of the Lord and to seek him in his temple” (Psalm 27:4). His heart’s desire was to be with God—wherever He was—and to enjoy His presence. Israel’s greatest king and military hero intended to use peacetime to “sing and make music to the Lord” (v. 6).

We can freely worship God anywhere, for He now dwells within us through faith in the person of the Holy Spirit (1 Corinthians 3:16Ephesians 3:17). May we yearn to spend our days in His presence and to gather corporately to worship Him with other believers. In God we find our safety and our greatest joy.

Kirsten Holmberg

Pray

When have you experienced a passionate yearning to worship God? What keeps you from experiencing that more frequently?

Father, You’re my delight and my joy. I long to worship You without distraction or interruption.

 

Tôi đã xin Đức Giê-hô-va một điều… Đó là tôi muốn trọn đời tôi được ở trong nhà Đức Giê-hô-va. Thi Thiên 27:4

Khi đang trên đường ra xe, Zander tuột khỏi tay mẹ và chạy ngược về hướng cửa nhà thờ. Cậu bé không muốn về! Mẹ cậu chạy theo, nhẹ nhàng kéo đứa con trai lại để họ có thể đi về. Khi người mẹ cuối cùng cũng bồng được cậu con trai bốn tuổi, cậu bé liền khóc lóc, với tay ra sau vai mẹ hướng về phía nhà thờ trong lúc họ rời khỏi.

Có thể Zander chỉ đơn thuần thích chơi với các bạn ở nhà thờ, nhưng sự say mê của cậu bé là bức tranh về lòng khao khát thờ phượng Chúa của Đa-vít. Mặc dù ông có thể cầu xin Chúa ngăn chặn kẻ thù để ông được thoải mái và an toàn, nhưng Đa-vít lại muốn hòa bình khắp nơi để ông có thể “nhìn xem sự tốt đẹp của Đức Giê-hô-va và cầu hỏi trong đền của Ngài” (Thi. 27:4). Khao khát trong lòng ông là được ở với Chúa – nơi nào có Ngài – và tận hưởng sự hiện diện của Ngài. Vị vua cũng là chiến binh vĩ đại nhất của Y-sơ-ra-ên muốn dùng thời bình để “hát mừng và ca tụng Đức Giê-hô-va” (c.6).

Chúng ta có thể tự do thờ phượng Đức Chúa Trời bất cứ nơi đâu, vì giờ đây Ngài ngự trong lòng chúng ta qua Đức Thánh Linh (I Cô. 3:16; Êph. 3:17). Nguyện chúng ta khao khát sự hiện diện của Ngài trong suốt cuộc đời mình và mong muốn nhóm hiệp lại để thờ phượng Ngài với các tín hữu khác. Chúng ta tìm thấy sự an ninh và niềm vui bất tận trong Chúa, chứ không phải trong những bức tường nhà thờ.

Bạn thấy mình hết lòng khao khát được thờ phượng Chúa là khi nào? Điều gì ngăn trở bạn kinh nghiệm điều đó thường xuyên?

Lạy Cha, Ngài là sự vui mừng của con. Con mong mỏi được thờ phượng Ngài mà không bị phân tâm hay gián đoạn. Amen

Kirsten Holmberg |

 

 

 

ĐỂ LẠI BÌNH LUẬN

Nhập bình luận!
Vui lòng nhập tên